Humán munkaközösség
Név | Tanított tárgyak | Iskolai tisztségek |
---|---|---|
Ágoston Éva Edina | magyar nyelv és irodalom, etika | vezetőpedagógus |
Csorba Erzsébet Jolán | magyar | vezetőpedagógus |
Dr. Dobány Zoltánné | magyar nyelv és irodalom | |
Farkasné Baráth Gabriella | magyar nyelv | |
Ficzéné Kovács Zsuzsanna | magyar nyelv és irodalom, angol nyelv | osztályfőnök, munkaközösség-vezető, szakmai segítő |
Karafa Sándor | magyar nyelv és irodalom, történelem | digitális napló munkacsoport tag, a munkaközösség weblap felelőse, tankönyvfelelős |
Molnár Ildikó | történelem és állampolgári ismeretek, német nyelv | osztályfőnök, vezetőpedagógus |
Molnár Júlia | magyar nyelv és irodalom | osztályfőnök, vezetőpedagógus |
Papp Attila | magyar nyelv és irodalom | |
Radnayné Szászi Erika | könyvtáros | |
Soltészné Harcsa Gabriella | magyar nyelv és irodalom, könyvtárismeret | osztályfőnök, könyvtáros |
Takács Zsolt Gusztáv | történelem | osztályfőnök, vezetőpedagógus |
Tóthné Papp Beáta | tartósan távol |
Humán munkaközösség
A munkaközösség a tantárgyak jellegéből adódóan az iskolai élet szinte minden területén tevékenykedik. A magyarórákon fejlesztett készségek és képességek valamennyi tantárgy eredményes tanulásának alapjai és feltételei. A magyar minden középiskolába felvételi tárgy, a magyar és a történelem pedig minden végzős gimnazista számára kötelező érettségi tárgy, s ez tovább fokozza a felelősségünket. Ugyanakkor az iskolai kulturális élet különböző rendezvényei, valamint a tanulmányi és kulturális versenyek is számos feladat teljesítésére kötelezik a munkaközösség tagjait. Ezeket a feladatainkat évek óta igyekszünk lelkiismeretesen és igényesen végezni. Ezt mutatják a tanulmányi és érettségi eredményeink, felvételi mutatóink és a versenyeken elért eredményeink is. A természet szeretetére, szépségeinek megóvására, kincseinek felkutatására való nevelés megjelenik a humán szakmai munkaközösség munkatervében. Mindezeket különböző szépirodalmi és ismeretterjesztő művek feldolgozásával, értelmezésével valósítjuk meg. Az irodalmi műveltséghez tartozó tudás elsajátításával a lakóhely, a régió, a szülőföld természeti értékeinek, szépségének fölfedezésére, szeretetére, megbecsülésére neveljük a diákokat. Mindezt különféle szövegelemzési és szövegalkotási gyakorlatok során a tanulók érzelmi tapasztalatainak, élményeinek előhívásával, képzeletük mozgósításával igyekszünk megvalósítani. A munkaterv időrendi ütemezésében kisebb-nagyobb változások előfordulhatnak a tanév folyamán. Az is lehetséges, hogy a munkánk során felmerülő újabb ötletek, aktualitások további programokkal gazdagítják a tervezetet.
Hagyományos feladataink:
- A nemzettudat, a nemzeti múlthoz való kötődés elmélyítése megemlékezések, ünnepélyek szervezésével (megemlékezés az aradi vértanúkról, a holokauszt és a kommunizmus áldozatairól, október 23.)
- Tehetséggondozás különböző helyi versenyek szervezésével (helyesírási verseny, vers- és prózamondó verseny, a könyvtár által meghirdetett rajzverseny stb.)
- Tehetséggondozás a nyolcosztályos gimnáziumok versenyére való fölkészítéssel (helyesírás, vers- és prózamondás, szövegértés, szép magyar beszéd, bibliaismeret, műveltségi vetélkedő, történelem)
- Tehetséggondozás városi és megyei versenyeken való részvétellel
Rendszeresen, évek óta ismétlődő saját versenyeink:
- Iskolai könyvtári világnap alkalmából olvasási verseny az 5. és 6. évfolyam számára október 21-én
- Az iskolai helyesírási verseny
- Az iskolai vers- és prózamondó verseny
- Mesemondó verseny az alsó tagozatosoknak
Aktuális versenyek:
- Implom József és a Simonyi Zsigmond Helyesírási Verseny
- Megyei helyesírási verseny
- Nyolcosztályos gimnáziumok tanulmányi és kulturális versenye
- Bem apó történelmi verseny
- TIT által szervezett megyei történelmi verseny
- Nyír – Diák Gála
Egyéb programok:
- emlékezés az aradi vértanúkra
- iskolai ünnepélyek rendezésében való részvétel (évnyitó, évzáró, október 23., március 15.)
Felvételi előkészítő:
Több éve tart iskolánk a négyosztályos és a nyelvi előkészítős osztályokba jelentkező, a város és a környező települések különböző iskoláiba járó nyolcadik osztályos tanulók számára felvételi előkészítőt, melyen a központi írásbeli dolgozat sikeres megoldásához szükséges ismereteket, készségeket és képességeket mélyítjük el.
Egyéb:
Ötévenként jelenik meg iskolánk évkönyve, melynek főszerkesztői feladatait mindeddig a munkaközösség valamelyik tagja látta el.
Versenyek
Iskolai helyesírási verseny
Korábban három, illetve jelenleg már négy korcsoportban mérik össze tudásukat az iskola legjobb helyesírói: az 5 – 6., a 7 – 8., a 9 – 10., illetve 10 – 13. évfolyamosok. A korcsoportok győztesei képviseltetik magukat az Apáczai Csere János Gyakorlóiskola által rendezett megyei helyesírási versenyen, illetve a nagygimnazisták az Implom József Országos Helyesírási Versenyének területi fordulóján.
Vers- és prózamondó verseny
Nagyon népszerű diákjaink körében az évente meghirdetett vers- és prózamondó verseny. Két korcsoportban versenyeznek. a 10–14 éves korosztály, illetve a 15–19 évesek.
Mesemondó verseny
Mindig nagy résztvevői létszámmal rendezi meg a 5-8. évfolyam számára a mesemondó versenyt Soltészné Harcsa Gabriella.
Olvasási verseny
Iskolánk könyvtára ad helyet az évente megrendezésre kerülő iskolai olvasási versenynek, ahol az 1-4. és az 5-8. korcsoportból egyaránt sok versenyző méri össze tudását.